Ποια είναι η ιδανική ηλικία να μάθει μια ξένη γλώσσα ένα παιδί;

Ονειρεύεστε ότι το παιδί σας θα έχει την ευκαιρία να μπορεί να εργαστεί σε διάφορες εταιρείες σε όλο τον κόσμο μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο; Ανυπομονείτε να τα δείτε να ταξιδεύουν ελεύθερα και να μπορούν να διαπραγματευτούν σαν ντόπιοι σε κάθε γωνιά του πλανήτη; Θέλετε να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη καλλιέργεια καθώς θα έχουν γνωρίσει άλλους πολιτισμούς;

Τότε, το να μάθουν μια ξένη γλώσσα και μετά ακόμα μια (και γιατί όχι και μία άλλη…) είναι το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να προσφέρετε στο παιδί σας. Ένα πραγματικά αξιοσημείωτο προσόν για μια ολόκληρη ζωή. Ιδιαίτερα σε μια τουριστική χώρα όπως είναι η Ελλάδα, σε συνδυασμό με την τεράστια επίδραση του Ίντερνετ στην εκπαίδευση, το παιδί σας θα είναι σε θέση πολύ γρήγορα, να χειριστεί τουλάχιστον μια δεύτερη ξένη γλώσσα όπως τη μητρική του.

Ένα παιδί θα πρέπει να ξεκινήσει να μαθαίνει από τη στιγμή που μπορεί να πει τις πρώτες του λέξεις ή αφού ξέρει πια να χειρίζεται καλά τη γλώσσα;

Ξεκινήστε από την ηλικία των 3!

Κάμποσα χρόνια πριν, η ιδέα αυτή θα ακουγόταν εξωπραγματική στους περισσότερους. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η ευελιξία του νου, διαμορφώνονται κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού. Ειδικότερα, τα τρία πρώτα χρόνια. Τα παιδιά έχουν από τη φύση τους την ικανότητα να μαθαίνουν και αυτό αναπτύσσεται άμεσα μέσα στα 3-4 πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Άρα, η εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας είναι εξίσου εύκολη με την πρώτη.

Μπορεί να ακούγεται βαρύ, αλλά πιστέψτε με, δεν είναι.

Μην ξεχνάμε ότι το ανθρώπινο μυαλό είναι ένα θαύμα. Από τη στιγμή κιόλας που γεννιόμαστε, μαθαίνουμε χρησιμοποιώντας έξι διαφορετικούς τρόπους, μέσω των κύριων αισθήσεών μας:

  • Όραση
  • Γεύση
  • Όσφρηση
  • Ακοή
  • Αφή
  • Αίσθηση.

Ο,τιδήποτε μαθαίνουμε στα πρώτα χρόνια της ζωής μας, αναπτύσσεται αργότερα κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Έρευνες δείχνουν ότι το 50% της ικανότητάς μας να μαθαίνουμε, αναπτύσσεται μέχρι την ηλικία των 4 και άλλο ένα 30% μέχρι την ηλικία των 8. Γι’ αυτό το λόγο λοιπόν ενθαρρύνουμε τη μάθηση μιας δεύτερης γλώσσας στη ηλικία των 3.

Παρόλα αυτά, αυτό δεν σημαίνει ότι το 80% της γνώσης κάποιου ή της κριτικής του ικανότητας δεν διαμορφώνεται παρά μόνο όταν φτάσει στην ηλικία των 8. Όλα αυτά, απλά σημαίνουν ότι τα παιδιά αναπτύσσουν τους κύριους τρόπους μάθησης κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής τους.

Ισχύει ότι τα δίγλωσσα, ειδικά παιδιά, μπορούν πολύ εύκολα να μάθουν και τις δύο γλώσσες με χειρισμό μητρικής.

Άλλη έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Ντάρμουθ (Ανόβερο)και αφορά τη γνωσιακή νευρό-επιστήμη σχετικά με τη γλώσσα και το παιδί, έδειξε  ότι μετά τα εφηβικά χρόνια, ο εγκέφαλος αλλάζει και είναι πολύ δυσκολότερο, εάν όχι αδύνατο, για έναν ενήλικα να μάθει μια ξένη γλώσσα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ενήλικες δεν μπορούν να μάθουν, απλά δεν μπορούν να το κάνουν με τον ίδιο τρόπο που το κάνει ένα παιδί στην ηλικία 2-5 ετών.

Ακόμα ένα ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι τα παιδιά, μπορούν να μάθουν μια δεύτερη ξένη γλώσσα πολύ πιο εύκολα μέσα από το ευρύτερο οικογενειακό τους περιβάλλον, σε σχέση με την τάξη.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν, για να βοηθήσουμε το παιδί να μάθει μια δεύτερη ξένη γλώσσα; Ας ξεκινήσουμε, ακούγοντας τραγούδια στην ξένη γλώσσα, μαθαίνοντας καθημερινές λεξούλες και παρακολουθώντας κινούμενα σχέδια σ’ αυτή. Σ’ αυτή τη μικρή ηλικία, η τάξη δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει το παιδί σας να αναπτύσσει ένα δυνατό γλωσσικό ένστικτο.

Γιατί να μάθει ένα παιδί στην πρώιμη εφηβεία του; (10-15 ετών😉

Είναι αποδεδειγμένο ότι οι έφηβοι που μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα πριν συμπληρώσουν τα 15 έτη τους, διαθέτουν μια πολύ καλύτερη προφορά στην ξένη γλώσσα, σχεδόν ή ίδια με αυτή της μητρικής τους. Για ακόμα μια φορά, ισχύει ο ίδιος κανόνας και όσο νεότερα ξεκινάνε τα παιδιά τόσο καλύτερη προφορά αποκτούν στην ξένη γλώσσα.

Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά που είναι μεγαλύτερα από 15 ετών, όπως και οι ενήλικες, είναι πιο γρήγοροι στο να μάθουν μια ξένη γλώσσα. Αυτό συμβαίνει διότι οι εμπειρίες που έχουν και οι γνωσιακοί τους ορίζοντες είναι πιο διευρυμένοι απ’ ότι στα παιδιά.

Συμπερασματικά, εάν θέλετε να βοηθήσετε το παιδί σας να αποκτήσει αυτή τη μοναδική ικανότητα να μιλά παραπάνω από μία ξένες γλώσσες, ξεκινήστε όσο το δυνατόν νωρίτερα μέσω παιχνιδιών και μουσικής για να ενεργοποιηθεί αυτή η γλώσσα ως άκουσμα στον εγκέφαλο. Όταν το παιδί φτάσει πλέον στην εφηβεία, είναι η ώρα για μια πιο δομημένη μάθηση με τη βοήθεια ενός καθηγητή που θα υποδείξει το δρόμο της ολοκληρωμένης πλέον εκμάθησης.

 

0
Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *