6 Τρόποι να διατηρήσουμε τα κίνητρα μας κατά την τηλεκπαίδευση.

Το δεύτερο κύμα της παγκόσμιας πανδημίας λόγω Covid-19 είναι εδώ και οδηγεί σταδιακά μεν, αλλά σταθερά σε τοπική ή εθνική ολική απαγόρευση κυκλοφορίας. Ουσιαστικά, η κοινωνική απόσταση, η τηλεργασία, η απαγόρευση κυκλοφορίας και η περιορισμένη πρόσβαση σε δημόσιους χώρους για αναψυχή, δεν μας αποχωρίστηκαν ποτέ το 2020. Απεναντίας, αυτό το φθινόπωρο είναι πιο επίκαιρα από ποτέ. 

Είναι φυσικό, για τους μαθητές σε ολόκληρο τον κόσμο, ανεξάρτητα με το αντικείμενο μελέτης τους, την ηλικία τους, το φύλλο τους, την προσωπική ή επαγγελματική τους κατάσταση, να δυσκολεύονται να διατηρήσουν τα κίνητρα τους προς επίτευξη των στόχων τους. Οι συνεχείς αλλαγές που επηρεάζουν κάθε πτυχή της πραγματικότητας μας, η μόνιμη ανησυχία να μην προσβληθούμε από τον ιό, η πειθαρχία απέναντι στα μέτρα και το άγχος για την οικονομική κατάσταση, μας αφήνουν ελάχιστο χώρο για αισιοδοξία και προσήλωση στο διάβασμά μας.

Υπάρχουν 6 βήματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε την προσήλωση μας στους στόχους μας κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου.

  1. Ας αναθεωρήσουμε τους στόχους μας. 

Θέσαμε έναν συγκεκριμένο στόχο, όταν ξεκινήσαμε να διαβάζουμε. Ίσως ήταν η απόκτηση ενός πτυχίου σε μια ξένη γλώσσα, η αποφοίτηση από το Πανεπιστήμιο, η βελτίωση του λεξιλογίου για business English, το ‘φρεσκάρισμα΄των γαλλικών μας καθώς σχεδιάζαμε νέα ταξίδια και ούτω καθεξής… 

Ήρθε λοιπόν η στιγμή να αναθεωρήσουμε αυτούς τους στόχους και να τους προσαρμόσουμε στη νέα πραγματικότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα τους ακυρώσουμε ή θα τους ξεχάσουμε εντελώς. Παρόλα αυτά, ας τους παρατηρήσουμε και ας δούμε πόσο γρήγορα ή αργά κινούμαστε προς την επίτευξή τους. Κάποιοι απο εμάς, ίσως έχουμε την ευκαιρία να να τους προσεγγίσουμε πιο άμεσα, εάν το εργασιακό μας πρόγραμμα είναι πιο ευέλικτο. Κάποιοι άλλοι, ίσως καθυστερούμε προς την προσεγγισή τους. Σίγουρα όμως, ήρθε η στιγμή να δημιουργήσoυμε ένα πιο ευέλικτο σχέδιο δράσης προς την κατάκτησή τους.

2. Ας είμαστε ρεαλιστές.

Υπήρξε κάτι που σας έφερε έστω και λίγο πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου σας; Υπάρχει κάποιο άλλο βήμα που θα μπορούσε να σας φέρει πιο κοντά του;

Ο ρυθμός προόδου κατά την πανδημία του Covid-19 είναι θεμελιωδώς διαφορετικός απ’ τον συνηθισμένο σας. Μην τα βάζετε με τον εαυτό σας εάν δεν προχωράτε όπως θα θέλατε. Επιτρέψτε σε μικρά εμπόδια να σας καθυστερήσουν, αλλά να μην σας σταματήσουν.

3. Ας επιβραβεύσουμε τον εαυτό μας.

Όταν επιτρέπουμε στον εαυτό μας μικρές απολαύσεις καθώς ανεβαίνουμε, έστω και μικρά σκαλιά προς τους στόχους μας, κάτι τέτοιο μπορεί να μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε πολύ θετικές συνήθειες διαβάσματος που θα διαρκέσουν μακροπρόθεσμα.

Ας δημιουργήσουμε ένα βασικό πρόγραμμα διαβάσματος με επιτευκτούς στόχους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Όταν είμαστε συνεπείς στο πρόγραμμα μας και ξέρουμε ότι ολοκληρώσαμε τα καθήκοντα που θέσαμε, τότε μπορούμε να επιβραβεύσουμε τον εαυτό μας. Ανάλογα με το μέγεθος και τη σημασία του στόχου που επετεύχθη, μπορούμε να ανταμείψουμε τον εαυτό μας ανάλογα.

Μερικοί τρόποι επιβράβευσης:

-Το να φάμε ένα κομμάτι από το αγαπημένο μας γλυκό.

-Το να δούμε ένα παραπάνω επεισόδιο της αγαπημένης μας σειράς.

-Το να κοιμηθούμε λιιιιιιιιίγο παραπάνω το επόμενο πρωί.

-Το να πιούμε ένα γρήγορο καφέ με κάποιον φίλο μας.

4. Ας κάνουμε μικρά διαλείμματα. 

Ήμουν αυτό το άτομο που δεν σταματούσε ποτέ. Ήμουν αυτό το άτομο που ήθελε το κάθε πράγμα έτοιμο, όσον το δυνατόν γρηγορότερα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μετά από ένα τρομακτικό επεισόδιο υπερκόπωσης την περασμένη χρονιά, η προσέγγιση μου προς την επίτευξη των ημερησίων/εβδομαδιαίων στόχων μου, έχει αλλάξει άρδην. 

Τώρα πια, καλοσωρίζω τα διαλείμματα. Είτε αυτά διαρκούν λίγα λεπτά ή λίγες μέρες. Η παραγωγικότητα μου και η διαύγεια μου, μετά από κάθε διάλειμμα, με κάνει τελικά να πετυχαίνω τους στόχους μου πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Ας μάθουμε να κάνουμε διαλείμματα, αλλά όχι να σταματάμε.

5. Ας δημιουργήσουμε τη δική μας ομάδα στα social media.

Είναι πολύ σημαντικό, κατά τη διάρκεια καραντίνας, να μην νιώθουμε απομονωμένοι. Μπορούμε να καταπολεμήσουμε αυτό το αίσθημα μοναξιάς, εάν γίνουμε μέλη σε ένα φόρουμ με μαθητές που κάνουν τα ίδια μαθήματα ή να δημιουργήσουμε μια δική μας ομάδα. Σίγουρα, μ’αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουμε περισσότερο θάρρος και ενθουσιασμό να συνεχίσουμε, ιδιαίτερα όταν μοιραζόμαστε με την ομάδα μας δείγματα της προόδου μας, απορίες και εμπειρίες διαβάσματος. Θα δεχθούμε πολύ μεγάλη υποστήριξη από ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να πετύχουν ακριβώς το ίδιο. Ίσως είμαστε εμείς, αυτοί που θα τους παρακινήσουμε να εργαστούν σκληρότερα προς το στόχο τους.

6. Ας μιλήσουμε στο δάσκαλο μας.

Ο δάσκαλός μας, είναι ένα από τα λιγοστά άτομα που μπορούν να καταλάβουν ακριβώς τι περνάμε, όταν χάνουμε το ενδιαφέρον μας στις σπουδές μας. Μήπως ήρθε η ώρα να δούμε τον δάσκαλο μας ώς σύμμαχο σ’αυτόν τον αγώνα; Μπορούμε να του εμπιστευτούμε τους φόβους μας, τις ελπίδες μας και τις σκέψεις μας. Θα μας βοηθήσει με τη σειρά του, να καταλάβουμε για ποιο λόγο σταματήσαμε και πως θα ξεκολλήσουμε. Παράλληλα, θα μας προσφέρει νέες ιδέες για τρόπους διαβάσματος που μάλλον δεν έχουμε ποτέ χρησιμοποιήσει ξανά. Ίσως μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε ένα πιο οργανωμένο πρόγραμμα για την εβδομάδα μας, το οποίο δεν θα μας κάνει να αγχωνόμαστε τόσο.

Ο δάσκαλος μας και εμείς αποτελούμε ομάδα. Ας τους επιτρέψουμε να μας δείξουν τον τρόπο, ακόμα και κατά τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

0
Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *