Οι προκλήσεις της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και πως να τις αντιμετωπίσουμε- 1ο Μέρος

Η πανδημία του ιού Covid-19, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε στην πόλη Γουχάν στην Κίνα, στις 31 Δεκεμβρίου 2019, εξακολουθεί να σημειώνει ένα φρενήρη ρυθμό εξάπλωσης σε όλον τον κόσμο. Προς αντιμετώπιση του φαινομένου, η απαγόρευση κυκλοφορίας που τέθηκε σε ισχύ, σχεδόν σε όλα τα κράτη την άνοιξη του 2020, φάνηκε ότι κατάφερε μόνο εν μέρει να ελέγξει την απότομη καμπύλη εξάπλωσης του ιού. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του ίδιου χρόνου, η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, μας οδήγησε σ’ ένα απρόβλεπτο φθινόπωρο με αναπάντεχη αύξηση των κρουσμάτων και τη μια χώρα μετά την άλλη να προχωρά σε τοπική ή εθνική απαγόρευση κυκλοφορίας για άλλη μια φορά.  

Τα κουδούνια των σχολείων μας, δεν πρόλαβαν καλά-καλά να ηχήσουν και ο Covid-19 έκανε και εκεί αισθητή την παρουσία του. Όπως φαίνεται λοιπόν, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί τον μοναδικό τρόπο να μείνουμε απολύτως ασφαλείς, δάσκαλοι και μαθητές. Αυτή τη φορά όμως, τόσο οι δάσκαλοι και οι μαθητές θα πρέπει να είναι πιο προετοιμασμένοι γι αυτό το σενάριο. 

Φυσικά, η διαδικτυακή εκπαίδευση, αποτελεί μια εναλλακτική στον παραδοσιακό τρόπο εκμάθησης. Συνοδεύεται όμως από προκλήσεις.  Σε περίπτωση που κληθούμε να μπούμε για άλλη μια φορά σ’ αυτή τη φάση, πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε,

  1. Απόσπαση προσοχής.

Κάποιος παρακολουθεί τις ειδήσεις στη διαπασών στο διπλανό δωμάτιο. Κάποιος άλλος μαγειρεύει για την επόμενη μέρα. Κάποιος μιλάει, για άλλη μια φορά, υπερβολικά δυνατά στο τηλέφωνο. Από την άλλη, κάποιος άλλος αποφάσισε τώρα να κάνει πρόβα χορού ή εξάσκηση καράτε στο χωλ. 

Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά, εσείς πρέπει να συγκεντρωθείτε και να καταλάβετε τι προσπαθεί να σας εξηγήσει ο δάσκαλος σας στην άλλη πλευρά της οθόνης του υπολογιστή σας. Ας το παραδεχτούμε, κάτι τέτοιο μοιάζει πραγματικά αδύνατο.

Πως μπορούμε λοιπόν, να τα παραβλέψουμε όλα αυτά; 

Ο καθορισμός ενός συγκεκριμένου χώρου, ο οποίος θα είναι αφιερωμένος στην εξ’ αποστάσεως εκμάθηση μας, παίζει έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Είτε πρόκειται για ένα ολόκληρο δωμάτιο, είτε για ένα μικρότερο χώρο, σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι τακτοποιημένος. Φυσικά και απαλλαγμένος από περιττά αντικείμενα, τα οποία δεν έχουν σχέση με το διάβασμά μας. Ο χώρος αυτός πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ιδιωτικός γίνεται, και μακριά από οποιοδήποτε άμεσο θόρυβο.

Επιπλέον, θα ήταν καλό να μην έχουμε τα τηλέφωνά μας ή οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή κοντά μας που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας. Ας κρατήσουμε μόνο τον υπολογιστή μας, το iPad, ή οποιοδήποτε άλλο μέσο εξυπηρετεί τη διεξαγωγή του μαθήματος.

Πριν, όμως, ακολουθήσουμε οποιαδήποτε συμβουλή που θα κάνει το μάθημα εξ’ αποστάσεως, λίγο πιο εύκολο, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι πρόκειται για κανονικό μάθημα και πρέπει να έχουμε μια ώριμη και υπεύθυνη στάση απέναντι του. Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος, όλη μας η προσοχή πρέπει να είναι στραμμένη εκεί.

2. Απροσδιόριστο πρόγραμμα διαβάσματος. 

Όπως είναι φυσικό, η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, δεν επιτρέπει την εύκολη οργάνωση ενός προγράμματος μελέτης ενός μαθητή, σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Αυτό συμβαίνει κυρίως, καθώς τα διαδικτυακά μαθήματα υπόκεινται σε συχνές αλλαγές ωρών και ημερών.

Παρόλα αυτά, αυτό δεν είναι λόγος να μην οργανώνουμε το διάβασμά μας. Το να έχουμε ένα ημερολόγιο, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, στο οποίο θα σημειώνουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των διαδικτυακών μαθημάτων μας, θα βοηθήσει άμεσα στην οργάνωση του διαβάσματός μας. 

Το πρόγραμμα μας, θα κυλάει πολύ πιο ομαλά όταν προετοιμαζόμαστε για ένα μάθημα όσο νωρίτερα γίνεται. Δεν χρειάζεται να αφήνουμε τα πάντα την τελευταία στιγμή. Όσο ακολουθούμε κατά βάση το πρόγραμμα μας, τόσο δεν θα αγχωνόμαστε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. 

Επίσης, θα είμαστε πολύ πιο έτοιμοι να προσαρμοστούμε σε πιθανές αλλαγές του προγράμματος μας. Μην ξεχνάμε, άλλωστε ότι την εποχή του Covid-19, όλα μπορούν να αλλάξουν στο λεπτό.

 

0
Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *